Patricia Straten is founder van Events2be, organisator van events. In deze blog kijkt ze naar de veranderingen die er aan komen in events en incentives en trends die ze toejuicht, omdat ze veel effectiever zijn. Welke veranderingen dat zijn en waarom zouden we dit moeten omarmen? Patricia zet ze voor je op een rijtje.
Welke veranderingen zie ik?
1. Persoonlijke benadering;
2. Incentive reizen in kleine groepjes;
3. Kleinschalige zakelijke events;
4. Loyaliteit programma aangepast op je campagne;
5. Landelijk, Europees of wereldwijde online cq. hybride events.
Waarom juich ik ze toe?
Persoonlijke benadering: Ik ben zelf al jaren fan van de persoonlijke benadering richting je klanten. Je bouwt sneller een informele band op waardoor je een grotere gunfactor creëert. Oprechte interesse, een lunch aan je eigen lunchtafel op kantoor doen wonderen. Maar het allerbelangrijkste is “Geef zonder te nemen”.
Hiermee creëer je een win-win situatie.
Incentive reizen in kleine groepjes: Waarom reizen met kleine groepjes? Je kunt minder mensen belonen en de campagnes zijn voor relatief weinig klanten? Het antwoord is simpel. Het aanbod wordt anders. Er komen reizen met een hoog adrenalinegehalte of exclusieve reizen. Daardoor willen mensen graag mee (no shows lager) en kun je veel beter de band opbouwen die je graag wilt (persoonlijke benadering). De band is toch anders als je samen dingen beleeft, thrills deelt hebt en toch nog minstens één drankje in de bar neemt achteraf
Kleinschalige events: In het kader van de persoonlijke benadering ben ik ook voorstander van creatieve maar kleinschalige klantevents. De populairste invulling van een klantevent is achterhaald. Plenair, pauze, sub sessies, een borrel én een zo hoog mogelijke opkomst. .
Maar waarom grijpt iedereen altijd naar het oude, terwijl klanten die manier van informatievoorziening hoofdzakelijk saai en langdradig vinden. Bovendien wordt de borrel vaak overgeslagen, omdat iedereen graag naar huis wil. Mijn advies, geef de informatievoorziening zo creatief mogelijk én hou de groepjes klein met aandacht voor je klant.
Loyaliteit programma afgestemd op je campagne: Omdat we onze klanten nog steeds willen belonen en de events en reizen in kleine groepjes plaats gaan vinden gaan we nu meer geschenken bieden. Een voorbeeld; Events2be biedt inmiddels een loyaliteit programma aan die geïmplementeerd wordt in je eigen site. Deze wordt thematisch gevuld met o.a. geschenken/reizen/trainingen geheel op maat en stijl van je campagne.
Landelijk, Europees of wereldwijde online cq. hybride events. Online vergaderen is nu wel bekend en is eerder regel dan uitzondering. Maar waar voorheen een bedrijf in ieder land afzonderlijk een event organiseerde met dezelfde boodschap, kan alles nu globaal. We voegen het budget van al die events samen in één groot spectaculair hybride event. Voordeel is dat niemand hoeft te reizen én je kunt grootst uitpakken. Van productpresentatie tot award winning event; alles is mogelijk. Een concept met een hoge impact.
.